BUSCADOR

Consells en la compra d’entrades per a concerts

Consells en la compra d’entrades per a concerts

Amb l’arribada del bon temps comencen els programes de festivals i concerts en el nostre país, especialment en espais oberts, amb les limitacions d’aforament i les mesures de prevenció fixades per la situació de pandèmia.

Per aquest motiu, des de l’Oficina Comarcal de Consum fa difusió dels consells i alertes que cal tenir en compte a l’hora de comprar entrades per internet:

  • Assegureu-vos sempre que esteu comprant en el web oficial de l’organitzador de l’esdeveniment. Recordeu que us han d’informar del preu final (amb els impostos i les despeses de gestió o d’enviament incloses).
  • En el moment de fer la reserva, llegiu bé les condicions contractuals (la ubicació de la localitat, la visibilitat, els canals de lliurament de l’entrada, la possibilitat de cedir-la a tercers, el règim de cancel·lació, etc.). Normalment, no s’admeten devolucions.
  • Sigueu prudents a l’hora de publicar o enviar fotografies de les entrades, ja que algú altre les podria utilitzar.
  • Eviteu utilitzar cercadors d’internet per buscar l’espectacle que us interessa, ja que habitualment els primers resultats de la cerca són anuncis que apunten cap a pàgines de revenda en canals no autoritzats, amb els següents perills:
      • Els canals extraoficials de revenda no us ofereixen les mateixes garanties.
      • El preu pot ser molt superior a l’import nominal de l’entrada.
      • En alguns casos, s’oculta la identitat de qui ven l’entrada.
      • No us deixeu pressionar per missatges que apareixen en pantalla i que sovint són reclams falsos (“últimes entrades”, “hi ha x persones interessades”, etc.).
      • Existeix el risc de no rebre les entrades.
      • És probable que no us ofereixin un servei d’atenció postvenda.
      • Si compreu a una empresa ubicada fora de la UE, podeu tenir dificultats a l’hora de fer valer els vostres drets.
  • En cas de disconformitat, reclameu a l’empresa venedora per un mitjà que en deixi constància (formulari web, correu electrònic, per telèfon sol·licitant el número d’incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb l’Oficina Comarcal de Consum per intentar solucionar el conflicte a través de la mediació en consum.