BUSCADOR

Canvis i devolucions de les compres de Nadal

Canvis i devolucions de les compres de Nadal

L’Oficina Comarcal de Consum informa que les persones consumidores conserven el dret a fer canvis i devolucions de les compres de Nadal, malgrat les restriccions per la COVID-19

En el context actual de confinament municipal i de restriccions comercials per fer front a la Covid-19, en vigor des del 7 de gener, davant de la impossibilitat de fer el canvi o la devolució dels productes comprats per Nadal dins del termini que hagi establert l’empresa, ja sigui perquè la botiga es troba en un altre municipi o bé perquè l’establiment roman tancat, el consumidor no perd els seus drets.

Recordem que en les compres fetes directament en establiments presencials, les persones consumidores tenen dret als canvis o devolucions només si l’establiment ha ofert voluntàriament aquesta possibilitat, i en els termes que hagi anunciat, llevat que el producte estigui en mal estat en què el règim legal de garantia obliga a l’establiment a reparar o substituir el producte o a la devolució dels diners.

Si l’establiment continua obert o disposa d’algun canal d’atenció al client, l’Oficina Comarcal de Consum recomana a les persones consumidores que contactin amb la botiga per trobar una solució acordada.

En aquells casos en què resulti impossible contactar amb l’empresa o bé sorgeixi qualsevol desavinença amb l’establiment, un cop s’aixequin les restriccions els consumidors tindran 14 dies per reclamar a la botiga el canvi o la devolució. L’empresa disposarà de 60 dies per arribar a un acord amb el consumidor. En cas que l’establiment i el comprador no arribin a cap acord, caldrà presentar una reclamació per exigir el compliment de les condicions que oferia l’establiment en el moment de la compra.

Recordem que les compres en comerç electrònic no s’han vist afectades per les restriccions decretades i per tant, continua sent d’aplicació la normativa general, que contempla el dret de desistiment, amb la possibilitat de retornar el producte en el termini màxim de 14 dies des de la data de recepció. En queden exclosos els productes personalitzats o fets a mida; aquells que es fan malbé ràpidament, com ara aliments; o els serveis que tenen una data concreta de prestació, com ara bitllets de transport, entrades per a espectacles o reserves d’hotel.

Per a rebre assessorament o presentar reclamacions, podeu contactar amb l’Oficina Comarcal de Consum.