11 maig 2026 Cap de setmana dels museus: Esperanto i Memòria Històrica
Coincidint amb el Dia Internacional dels Museus, el dilluns 18 de maig, Subirats proposa un cap de setmana d’activitats gratuïtes per descobrir dos espais singulars del municipi: el Centre de Documentació de l’Esperanto i el Centre d’Interpretació Última Defensa de Barcelona.
Durant el cap de setmana, veïns, veïnes i visitants podran gaudir de visites i rutes guiades que connecten patrimoni, història i identitat.
PROGRAMA D’ACTIVITATS 2026
Dissabte 16 de maig
Portes obertes al Centre de Documentació de l’Esperanto
De 10 a 13 h.
Visita lliure a l’exposició per conèixer el llegat esperantista de Subirats.
Ruta guiada de l’Esperanto
A les 11 h.
Recorregut guiat amb membres de l’Associació Catalana d’Esperanto pel poble de Sant Pau d’Ordal i visita a l’exposició del Centre de Documentació de l’Esperanto.
Diumenge 17 de maig
Portes obertes al Centre d’Interpretació Última Defensa de Barcelona
De 10.30 a 13 h.
Visita lliure per entendre els darrers dies de la Guerra Civil al Penedès i el paper estratègic del municipi.
Ruta guiada Última Defensa de Barcelona
A les 11 h.
Recorregut guiat amb membres del Centre d’Estudis de Subirats pel nucli del Pago direcció al bosc per visitar les trinxeres, nius de metralladora i altres elements defensius.
Totes les activitats són gratuïtes. Places limitades. Cal inscripció a subirats.cat/botiga
Un cap de setmana per descobrir Subirats
Aquesta proposta permet combinar dues experiències culturals complementàries: la descoberta d’un patrimoni únic vinculat a l’esperanto i la memòria històrica a través d’un espai interpretatiu de referència.
Una oportunitat especial
El cap de setmana dels museus és una ocasió ideal per apropar-se a Subirats i descobrir el seu patrimoni cultural singular en un entorn privilegiat entre vinyes.
El Dia Internacional dels Museus promou el paper dels museus com a espais de trobada, diàleg i cohesió social, reforçant el seu valor cultural dins la societat.
